המדריך שלכן לניקוי וטיפול בתכשיטי כסף וזהב

תכשיטי כסף וזהב הם פריטים אהובים הנחשבים על-זמניים וטרנדים תמיד. היתרון של תכשיטים עם אבני חן ותכשיטים מכסף וזהב טהור, הוא העובדה כי הם משתלבים עם כל פריט לבוש, מה שהופך אותם מתאימים לכל סיטואציה ולכן תכשיטי זהב 14 קראט ותכשיטי כסף הם האקססורי שעושה את ההבדל. בנוסף, תכשיטים עם אבני חן נושאים הרבה פעמים גם סמליות רגשית. לעיתים מדובר במתנה מאדם אהוב, או תכשיטי זהב 14 קראט ותכשיטי כסף שעברו בירושה במשך דורות וזאת כמובן לצד הערך הכספי הגבוה שלהם. לכן, השאיפה היא לשמור עליהם מכל משמר וזה כולל גם ניקיון יסודי שלהם. במאמר הבא נסביר איך מנקים תכשיטים, כולל כל השיטות הכי יעילות.

ניקוי תכשיטי זהב

ניקיון תכשיטים הוא פעולה קלילה- קראו את המדריך

חשוב לציין כי זהב נחשב לחומר גלם חזק ועמיד ולכן תכשיטי זהב לרוב לא מתחמצנים או משחירים כמו תכשיטים אחרים. עם זאת, הם עלולים להישחק עם הזמן, לאבד מהברק שלהם ולסבול מכתמים שונים המופיעים עליהם. לכן אם אתם שואלים את עצמכם איך מנקים תכשיטים ובפרט תכשיטי זהב 14 קראט, חשוב שתדעו שמדובר בפעולה הרבה פחות מורכבת ממה שנדמה לכם. אין צורך בחומרי ניקוי מיוחדים ואין צורך בשירות מקצועי של ניקיון תכשיטי זהב 14 קראט, אלא כל אחד ואחת יכולים לבצע זאת לבד בבית.

איך מנקים תכשיטים מזהב צהוב?

ניקוי תכשיטים שונה מניקוי ספות או ניקוי שטיחים. השיטה היעילה ביותר היא לקחת קערה קטנה או ספל נקיים, למזוג לתוכם מים חמים וכמה טיפות של סבון כלים. שימו לב לפרט חשוב: אם מדובר בתכשיטי זהב 14 קראט ותכשיטי זהב צהוב שלא מכילים אבני חן, אפשר להשתמש במים רותחים. אבל אם אלו תכשיטים עם אבני חן, יש להסתפק במים חמימים בלבד, משום שהאבנים עלולות להיפגע כתוצאה משינויי הטמפרטורה הקיצוניים.

הכניסו את התכשיטים לתמיסה והמתינו מינימום 15 דקות, או עד שהמים הצטננו לגמרי. אם המים מלוכלכים זה סימן טוב, משום שזה אומר שהלכלוך מוסר מהתכשיטים וצף על גביהם. בכל מקרה, כבר כשתוציאו את התכשיטים תוכלו להבחין כי הם נקיים. הברישו אותם בעדינות עם מברשת רכה (מברשת שיניים ישנה בהחלט יכולה לעשות את העבודה) להסרת שאריות לכלוך, נגבו במטלית יבשה ורכה וזהו! עכשיו אתם יודעים איך לנקות תכשיטים והם בעלי מראה חדיש ומרשים.

ניקוי תכשיטי כסף

ניקיון תכשיטים מזהב לבן

הזהב הלבן נחשב לרגיש יותר מהזהב הצהוב, משום שהוא אינו חומר גלם טהור אלא סגסוגת המשלבת זהב צהוב עם מתכת אחרת ומצופה ברודיום המעניק לה את המראה הכסוף והנוצץ. לכן, תכשיטים מהסוג הזה דורשים ניקיון עדין, עם מים קרים זורמים ומעט סבון. במידה והתכשיטים מלוכלכים מאוד, מומלץ לפנות לצורף מקצועי על-מנת שינקה אותם ביסודיות.

ניקיון תכשיטי כסף – כל השיטות

ראשית, חשוב לציין כי השחרה של תכשיט מכסף היא סימן חיובי, משום שזה אומר שמדובר בכסף אמיתי שמגיב עם תהליכי חימצון למגע עם הסביבה. כמובן שאנו רוצים לענוד תכשיט מרשים ונוצץ ולכן כשמדובר בתכשיטי כסף יש כמה אפשרויות לניקוי:

  • באמצעות מטלית רכה ספוגה במעט אקונומיקה
  • עם מברשת שיניים רכה ומשחת שיניים שאינה מיועדת להלבנה
  • להשרות את התכשיטים כ 10 דקות בקערה מרופדת בנייר אלומיניום, עם מים חמים וסודה לשתיה. ניתן גם להוסיף כף מלח וכוס חומץ, לניקוי יסודי
  • להרתיח תפוחי אדמה, להמתין לשחרור העמילן ולהספיג במים מטלית רכה. לאחר מכן, לנקות בעדינות את התכשיטים – העמילן יסיר את הלכלוך שהצטבר עליהם.

* מדריך זה נעשה על מנת לסייע לקורא/ת במידת האפשר ועל פי מיטב ידיעתנו ועשוי שלא להתאים למקרים פרטניים. על הקורא להפעיל שיקול דעת בשימוש בו. השימוש בעיצות המובאות בזה הינן באחריות הקורא בלבד – ט.ל.ח.