איך תשמרי על התכשיט שלך – המדריך המלא לנצנוץ תמידי של תכשיטי זהב

לאחר מחשבה רבה והשקעה כספית לא מבוטלת, החלטת לרכוש טבעת זהב מרהיבה מקולקציית היוקרה שלנו. תתחדשי, עשית בחירה מצויינת, מדובר בתכשיט קלאסי שתוכלי לענוד במשך שנים ואולי אפילו להעביר הלאה לדור ההמשך. עוד מעט ותגיע עד אלייך חבילה מיוחדת ובתוכה טבעת הזהב החדשה שלך.

 אז איך תשמרי עליה כך שתמשיך לנצנץ ולהבהיק שנים רבות?

התכשיטים שלנו עשויים מזהב 14 קראט ואבני חן משובחות. זהב הוא חומר איכותי וחזק שאינו מחליד כתוצאה ממגע עם מים ועמיד בפני קורוזיה. גם אם את עונדת את תכשיט הזהב שלך באופן יומיומי וגם אם הוא משמש אותך אך ורק באירועים של פעם בחיים, אנו ממליצים לדאוג לתחזוקתו ולנקותו באופן שוטף אחת לחודשיים.

על מנת לנקות תכשיט זהב באופן עצמאי עלייך להצטייד בכלי קטן, סבון כלים ומברשת שיניים עדינה.

  1. מלאי את הכלי במים חמימים וסבון כלים וערבבי.
  2. הניחי את התכשיט בתוך התמיסה, כאשר היא מכסה את כולו והמתיני כעשר דקות.
  3. הברישי את התכשיט בעדינות באמצעות מברשת השיניים.
  4. הוציאי את התכשיט ושטפי אותו היטב תחת מים זורמים ונקיים
  5. יבשי את התכשיט במטלית רכה

ומה בעניין ניקוי של יהלומים ואבני חן?

אבני חן נראות מדהים כאשר עונדים אותן בפעם הראשונה, אך רצוי לשמור על תחזוקתן על מנת שימשיכו להבהיק. חשוב לדעת שחלק מאבני החן רגישות לחומרי ניקוי חזקים כדוגמת כלור ואקונומיקה העשויים לגרום להם נזק. לכן, אם את מנקה את הבית, מבשלת או אופה, מומלץ להסיר את התכשיטים על מנת שלא ינזקו.

את מרבית אבני החן ניתן לנקות באופן ביתי בדומה לשיטת ניקוי הזהב, יחד עם זאת חשוב לשמור על עדינות, לשים לב שהאבן מחוברת היטב ולהקפיד על שפשוף עדין באמצעות מברשת רכה.

כדאי לדעת שישנן אבנים כדוגמת אבן האופל שמתקשה להתמודד עם חומרים כימיים או שינויים בטמפרטורה היכולים לגרום לה להיסדק או אפילו להישבר. במידה ויש לך תכשיט משובץ באופל אנו ממליצים על ניקוי אצל גורם מקצועי.

 טיפ של מליון דולר – במידה ואת לא עונדת את התכשיט באופן קובע, אנו ממליצים לאחסן אותו בקופסא סגורה וייעודית על מנת להגן עליו משריטות ואבק. כמו כן, מומלץ לאחסן כל תכשיט בתא נפרד על מת לשמור על האבנים והמתכת היקרה ממנה הם מיוצרים.