עגילי חמסה ציפוי זהב – כשתכשיט וסמל נפגשים

חמסה היא אחד הסמלים המוכרים כיום באזור הים התיכון וגם בחלקים גדולים מאירופה ואמריקה. מעבר לכך, הוא סמל לברכה, חושים, אחווה בין דתות ועוד. על מקור החמסה והסיפור על איך הסמל המופלא הזה פגש תכשיט, נרחיב בהמשך. מדובר במפגש אשר מביא אלינו את אחת הקולקציות היותר מבוקשות בעולם התכשיטנות: עגילי חמסה ציפוי זהב. תתחדשו ותבורכו.

מאיפה הגיעה החמסה?

גם ביהדות וגם באסלאם תופסת החמסה מקום מרכזי בהחלט בתור סמל מיסטי בעל סגולות שונות אשר מספק בטחון והגנה. יש הסבורים כי עוד בתקופה אנשי המערות, ראו בכף היד חלק משמעותי מאוד ולכן הטבעות ה"חמסה", הלוא היא כף יד, ניתן למצוא כבר במחקרים על  התקופה הפרה-היסטורית. כך או כך, החמסה מהווה את אחד הסמלים העתיקים, שנתפסים מזה שנים ארוכות ביותר, כקמע בקרב תרבויות שונות ובעיקר אלו אשר לחופי הים התיכון.

חמסה חמסה חמסה – סמלים, סגולות וברכות

החמסה מהווה קמע אשר יש בכוחו כדי להגן מפני כוחות שליליים, כמו למשל "עין הרע". יתכן ושביהדות, המקור לתפיסה הזו מגיע מכך שבתי יהודים, בזמן יציאת מצרים, סומנו בכפות ידיים – "חמסות". כמו כן, יש שטוענים שהיא קשורה לחמישה חומשי התורה ולכן מסמלת שמירה והגנה, בטחון ואמונה, יש כאלו שמאמינים כי היא סמל לחמשת החושים, אשר מהווים את הבסיס לקיום האישי האנושי ובכך מהווים הגנה על העונד או נושא אותם. עגילי חמסה ציפוי זהב צמודים באופן ישיר לאיבר של אחד מחמשת החושים וישמרו על כל הסגולות האלו קרוב אליכם. 

שילוב מנצח ואנרגטי במיוחד של חמסה עם זהב

זהב הינה מתכת טבעית ושימוש בה מוכר לאדם לאורך ההיסטוריה, מאחר ומדובר באחת המתכות בה בני אדם עשו שימוש באופן כללי, כשזהב ליצירת תכשיטים מוכר מאוד ומגובה בתיעוד היסטורי נרחב. השילוב של זהב וחמסה בתכשיטים שונים כמו עגילי חמסה ציפוי זהב, תליוני חמסה ועוד מהווה, למעשה חיבור אנרגטי בין סמל עתיק יומין למתכת טבעית שבשימוש עתיק יומין ויש לכך קסם מיוחד במינו.

חמסה של תכשיט

סמל החמסה מוכר מאוד בקרב היהודים והמוסלמים וישנם אביזרים שונים בהם נעשה שימוש בחמסה, כמו קישוטים לבית, קישוטים לרכב, תכשיטים, ועוד. בענף התכשיטים ניתן למצוא היום את החמסה משתלבת באופן אלגנטי במגוון רחב של סוגי תכשיטי ואלו רק חלק מהדוגמאות:

  • תליוני חמסה: אחד התכשיטים הבולטים אשר עושה שימוש בחמסה הינו תליון המעוצב או עושה שימוש בעיצוב בעלי מוטיבים של חמסה. ניתן למצוא כיום ענף התכשיטים תליוני חמסה ציפוי זהב, ציפוי כסף, בשילוב אבנים ועוד.
  • צמידים משולבים בחמסה: מדובר בתליונים קטנים, הדומים במהותם לתליונים של שרשראות, אך גודלם מתאים לעיטור צמידים. גם כאן ניתן לראות כיצד נעשה בקרב התכשיטנים והמעצבים שימוש בחומרים שונים ומוטיבים שונים של החמסה.
  • עגילי חמסה: מדובר בעגילים, תלויים או צמודים, אשר עושים שימוש במראה החמסה או מעוצבים בהשראתה. ניתן למצוא עגילי כסף בעיצובי חמסה, עגילים צמודים, עגילים תלויים, עגילי חמסה ציפוי זהב ועוד. מדובר באחד מסוגי תכשיטי החמסה העדינים שיש כיום בענף.

עגילי חמסה ציפוי זהב – לשלב מסורת בעיצוב חדשני

אחד הדברים המיוחדים ביותר שעגילי חמסה ציפוי זהב מביאים, הוא שרבים מהם מהווים שילוב מנצח בין חומר עתיק, סמל עתיק ועיצוב מודרני ועכשווי. מדובר בשילוב מרתק אשר מוביל את הקמעות והסמלים שלנו אל העולם המודרני. אנחנו בעדיתא, שמחים לשמור על קשר הדוק בין העבר, ההווה והעתיד של כל תכשיט ותכשיט ונשמח אם תצרו איתנו קשר כדי שנוכל ללוות אתכם בתהליך רכישת התכשיט המדויק ביותר עבורכם. אצלנו תוכלו למצוא מבחר רחב של תכשיטים כולל עגילי חמסה ועגילי זהב תלויים.

עדיתא – ככה בוחרים תכשיטים !