סל הקניות שלי
סל הקניות שלכם ריק

00

ימים

00

שעות

00

דקות

00

שניות

גרנט-אבן חודש ינואר

 הכירי את אבן הגרנט

 

צבע

צבעו הנפוץ של גביש הגרנט הוא אדום, אך ניתן לאתרו גם בצבעים נוספים כדוגמת כתום, חום ושחור. ישנם גם גרנטים נדירים ביותר המחליפים צבעים. 

 

שימוש כאבן חן
גבישים טהורים של אבן הגרנט משמשים כאבני חן. לאבן צבעים נאים, שקיפות, עמידות, מקדם שבירה גבוה ודרגת קשיות גבוהה. באופן יחסי ולמול אבני חן אחרות, הגרנט מצויה בתפוצה נרחבת.

 

הגארנט ביהדות
שמה העברי של הגרנט הוא נופך. אבן הנופך מוזכרת בתנ"ך כאחת מאבני החושן ומיוחסת לשבט יהודה. 

 

שימוש אנרגטי-רוחני 
אבן הגרנט היא סמל לכוח רצון, התמדה ודבקות במטרה. התכונות האנרגטיות המיוחסות לה כוללות ריפוי הרעלות, הגברת המודעות הרגשית ועידוד מיניות מעוכבת. יש המאמינים כי היא מקנה לעונד אותה בריאות ורווחה.

מקור השם

הגוון האדום של אבן הגרנט הוא זה שהעניק לה את שמה. מקור השם במילה הלטינית 'גרנטוס' שפירושה גרעין ומתייחסת במקרה זה לצבעם האדום של גרעיני הרימון.

 ההיסטוריה של האבן גרנט

הגרנט נמצאת בשימוש האדם כבר מתקופת הברונזה. ישנן עדויות לשימוש באבן על ידי המצרים .הקדמוניים והיוונים במאה השלישית לפני הספירה
במזרח הרחוק, שבטים מסויימים נהגו להשתמש באבן כתחליף לנשק מתוך האמונה שהצבע האדום מעיד על כוחה ויכולתה להביא לפציעה חמורה. 
 

היכן ניתן למצוא כיום גרנט?

אבן הגרנט מצויה כיום בעיקר בדרום אפריקה, אוסטרליה, יבשת אמריקה, הודו וסרי לנקה. גם בישראל מצויים סוגי גרנט שונים בקרבת העיר אילת.ניתן למצוא מבחר של תכשיטים עם אבני גרנט בעדיתא חנות תכשיטים און ליין.


גרנט-אבן חודש ינואר- עדתיה חנות תכשיטים און ליין
whatsapp